برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی علوم شناختی

poster farakhanتاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۲/۰۷

ششمین کنگره بین‌المللی علوم شناختی، ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در محل همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این کنگره که فرصتی برای گرد آمدن متخصصان حوزه علوم شناختی از سراسر ایران و جهان بود به منظور تبادل اطلاعات و بحث و بررسی دانش روز در این حوزه، توسط پژوهشکده علوم شناختی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشکده مغز و شناخت دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علوم و فناوری‌های شناختی ایران و بانک توسعه اسلامی برگزار شد.
محورهای اصلی این کنگره به قرار زیر بود: علوم اعصاب شناختی، روانشناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، زبانشناسی شناختی، فلسفه ذهن و هوش مصنوعی شامل عناوین حافظه و یادگیری، تصمیم گیری، سالمندی مغز، اعتیاد، مدولاسیون عصبی، شبیه‌سازی عصبی، عصب‌شناسی رفتاری، مدل‌سازی محاسباتی، توسعه مدل‌های حیوانی در علوم اعصاب، علوم اعصاب ترجمانی، تصویربرداری عصبی، خواب و عملکردهای شناختی، ذهن، مغز و تربیت، عملکردهای اجرایی، زبان و مغز، شناخت اجتماعی و اختلالات زبان، الکتروفیزیولوژی، بازتوانی عصبی شناختی.
همچنین برگزاری پاویلیون (سراچه) ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، با ایجاد امکان ملاقات با اساتید برتر بین المللی، فرصتی را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، فراهم نمود. دبیر ستاد، دکتر کمال خرازی در مراسم افتتاحیه این کنگره در روز دوشنبه، در سالن اصلی به ایراد سخنرانی پرداخت.

Share

پاسخ دهید