هفت‌‌هزار جانباز دچار اختلال اعصاب و روان شدید در کشور

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرایند اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه ششم توسعه را تشریح کرد و گفت: از ۱۳ آیین نامه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هفت آیین نامه به تصویب هیات دولت رسیده است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه بنیادشهید، سعید عندلیبی در همایش مدیران کل استانی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع جانباز شهید رسول زاده با تشریح روند تصویب و موانع اجرایی برنامه ششم توسعه افزود:
وی با بیان اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اکنون در حال اجراست، اظهار داشت: این قانون اکنون با ۷۶ ماده اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال ۹۱ به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال ۹۶ در دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان رسید و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در نهایت مجلس در سال گذشته این موضوع را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: فراهم کردن بستر اجرایی برنامه ششم توسعه با توجه به دستور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با جدیت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌ شود.
عندلیبی ادامه داد: در اجرای قانون برنامه ششم در حوزه ایثارگران آیین نامه اعطای نشان ملی ایثار به والدین سه شهید یا دو شهید و یک جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و یا یک شهید و دو جانباز ۵۰ درصد و بالاتر که باید به عنوان چهره‌های ماندگار معرفی شوند تهیه و به دولت ارسال شده که در حال حاضر برای تامین منابع مالی اجرای این آیین نامه در حال پیگیری از دولت هستیم.
براساس آماربنیادشهید، آمار جانبازان زیر ۲۵ درصد ۳۳۱ هزار و ۵۵۵ تن، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ تن، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار و ۴۸۱ و جانبازان بالای ۷۰ درصد حدود ۹ هزار و ۶۸۸ است؛ ضمن اینکه حدود هفت‌‌هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور به‌‌سر می‌‌برند.

برگرفته از سایت ایرنا


Share