کارگاه آموزشی صرع در روانپزشکی

تاریخ: ۱۳۹۴/۳/۱۸
بیماری صرع در روانپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از انواع  تشنج و صرع می‌تواند با  تظاهرات روانپزشکی دیده شود. استفاده از الکتروآنسفالوگرافی (EEG) نقش مهمی در تشخیص صرع و افتراق علایم روانپزشکی اولیه از علایم روانپزشکی ناشی از صرع دارد. بسیاری از داروهای ضد تشنج در درمان اختلالات روانی و رفتاری همچون اختلال دوقطبی کاربرد مؤثری دارند و برخی از داروهای روانپزشکی بر روی آستانه تشنج اثر می‌گذارند. بسیاری از بیماران مبتلا به صرع از اختلالات روانپزشکی همچون اختلال افسردگی و افکار خودکشی رنج می‌برند که نیازمند درمان هستند و این درمان با درمان اختلالات روانپزشکی اولیه متفاوت است.
بر این اساس، کمیته نوروسایکیاتری انجمن علمی روانپزشکان ایران با دعوت از دکتر رامین انصاری، متخصص نورولوژی و الکتروفیزیولوژی از دانشگاه تمپل آمریکا و اساتید نورولوژی، روانپزشکی و جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، کارگاه دو روزه «صرع در روانپزشکی» را برای روانپزشکان برنامه‌ریزی کرده‌ است. هدف آن است که در این کارگاه همکاران با تقسیم‌بندی صرع، تظاهرات بالینی و تشخیص آن به کمک الکتروآنسفالوگرافی و افتراق آن از سایر اختلالات روانپزشکی و عضوی و درمان صرع بیشتر آشنا شوند.
این کارگاه در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ برگزار می‌شودمخاطبان کارگاه متخصصان رشته‌‎های «اعصاب و روان» (روانپزشکی) و «مغز و اعصاب» (نورولوژی) است. گواهی شرکت در کارگاه از طرف انجمن علمی روانپزشکان ایران همراه با امتیاز بازآموزی ارائه خواهد شد. برنامه کارگاه در این لینک در دسترس است.
شماره تلفن (تهران) برای ثبت نام: ۸۸۳۳۶۷۲۶
مکان برگزاری کارگاه: تهران، خیابان کارگر جنوبی، پائین‌تر از چهارراه لشکر، بیمارستان روزبه


Share

پاسخ دهید